Tegenwoordig hoor je het steeds vaker: Customer Intimacy. Maar deze - lekkere hippe - term, is minder modern dan je misschien op voorhand zou denken. Want mensen helpen met hun behoeften, problemen en vragen, konden ze vroeger - in het jaar kruik - misschien wel veel beter dan nu.
De lijnen waren kort. En de eigenaar van de kruidenierszaak op de hoek kende zijn clientĂšle bij voornaam; hij wist dat Marietje elke vrijdag om 11:00 uur een doos aardbeien kwam halen.
Helaas, zijn de processen van (met name grote) bedrijven tegenwoordig zo ingericht, dat er geen ruimte meer voor âintimacyâ is â de afstand tussen bedrijven en klanten is nou eenmaal groter geworden.
Data kan helpen om achter de (koop)behoeften te komen, zodat je daar als bedrijf goed op in kan spelen. Bij Raaak Personeel gaan wij nog âgewoonâ het gesprek aan met onze opdrachtgevers en kandidaten.
âPas als we ons ECHT verdiepen in de wensen, behoeften Ă©n business van onze opdrachtgevers en kandidaten, kunnen wij optimale service verlenen. Zelfs als dit betekent dat we ons proces moeten herinrichten, dan zijn wij daartoe bereidâ, zegt Financieel Directeur Nana Verveen
Daarom is Customer Intimacy voor ons geen hippe term. Het is ons DNA! đŻ